3dsMax mental ray Material (arch + design Material 4 )

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3dsmax0398.jpg
+Advanced Rendering Options+

Reflections
Max Distance… 反射の最大距離。
Fade to end color… 反射が最終的にカラーにフェード。
Max Trace Depth… 最大トレース深度。
Cutoff Threshold… 最終的なピクセルのカットオフしきい値。

Refraction
Max Distance… 屈折の最大距離。
Color at Max Distance… 屈折の最大距離カラー。
Max Trace Depth… 最大トレース深度。
Cutoff Threshold… 最終的なピクセルのカットオフしきい値。

Advanced Reflectivity Options
Visible area lights cause no Highlights… 有効なエリアライトは鏡面反射光ハイライトを生成しない。
Skip reflections on inside (except total internal reflection)… 内部反射をスキップ。
Relative Intensity of Highlights… ハイライトの相対強度。

Advanced Transparency Options
Glass/Translucency treat objects as...
・Solid (requires two sides on every object)… 体積を持つ透明な物質として扱う。
・Thin-walled (can use single faces)… 1枚の薄い透明なマテリアルとして扱う。
When Caustics are enabled, transparent objects
・Refract light and generate Caustic effects… ライトを屈折させコースティックスを生成。
・Use Transparent Shadows… ライトを透過させてくっきりとしたシャドウを投影。
Back Face Culling… 背面非表示。
Transparency propagates Alpha channel… 透明オブジェクトをアルファ チャネルに影響。

Indirect Illumination Options
FG/GI multiplier… 間接光に対するマテリアルの反応の強さ。
FG Quality… FGの品質。

テーマ : 3DCG
ジャンル : コンピュータ

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Author:Rich
3DCGから派生する関連ソフトの備忘録。

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