3dsMax mental ray Reuse (FG and GI Disk Caching)

NVIDIA mental ray > Global Illumination > Reuse (FG and GI Disk Caching)

3dsmax0356.jpg
+Reuse (FG and GI Disk Caching)+

Mode
▼Single File Only (Best for Walkthrough and Stills)
… ウォークスルーおよび静止画に最適。
▼One File Per Frame (Best for Animated Objects)
… フレーム毎に個別のFGMファイルを作成。
Calculate FG/GI and Skip Final Rendering… 最終レンダリングをスキップ。

Final Gather Map
▼Off (Best for Walkthrough and Stills)… ファイナルギャザー マップファイルを生成しない。
▼Incrementally Add FG Points to Map Files… 必要に応じてキャッシュファイルを追加作成。
▼Read FG Points Only from Existing Map Files… 事前に保存されていたファイナルギャザー データを使用。
Interpolate Over N Frames… 現在のフレームの前後のFGM ファイルの平均する補完フレーム数。

Caustics and Global Illumination Photon Map
▼Off (Do not Cache Map to Disk)… キャッシュされたマップの読み書きをしない。
▼Read/Write File… 必要に応じてレンダリング時に新しいマップファイルを生成。
▼Read Photons Only from Existing Map Files… キャッシュされたフォトンマップを使用。

テーマ : 3DCG
ジャンル : コンピュータ

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Author:Rich
3DCGから派生する関連ソフトの備忘録。

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